طراحی سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی نیاز دارید؟

طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی در همه جا رایج شده است. همه ی ما به عنوان مصرف کننده عادت کرده ایم نیازمان را تنها با فشردن یک دکمه به دست آوریم. همین امر باعث شده است تا کسب و کارهای بیشتری محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند. ابزارهای تجارت الکترونیک مانند شاپی فای و ووکامرس خیلی زیاد محبوب نبودند و هرگز وب سایت هایی وجود نداشته است که فروش بالایی داشته باشد.
بنابراین، حال شما از خود سوال می کنید: آیا من نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی دارم؟ بسیار خوب، این به کسب و کار شما بستگی دارد. ما قصد داریم از طریق طرح بعضی سوالات، شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

راه حل های تجارت الکترونیک کدامند؟

اکثر ما فقط فکر می کنیم که تجارت الکترونیک، طراحی یک سبد خرید در وب سایت است و دقیق راجع به آن فکر نمی کنیم ولی راه حل های کامل تجارت الکترونیک دارای قابلیت ها و کارهای مهمی هستند که اغلب در زمان تصمیم گیری انجام آن ها در نظر گرفته می شوند. از نظر عملکرد می توان به دو دسته تقسیم کرد: عملکرد فرانت اند (یا برای مصرف کننده) عملکرد بک اند( یا برای کسب و کار شما).

ویژگی های عملکرد فرانت اند در طراحی فروشگاه اینترنتی:

بازدیدکنندگان وب سایت شما متوجه این ویژگی ها می شوند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند( و آنچه که معمولا ما در مورد راه حل تجارت الکترونیک فکر می کنیم، این ویژگی ها هستند) این موارد شامل:

  • صفحه های فهرست محصولات: صفحه هایی که همه ی محصولات یک گروه را فهرست می کنند و معمولا دارای گزینه ای برای فیلتر کردن هستند.
  • صفحه های محصولات تکی: صفحه هایی که جزئیات یک محصول را نمایش می دهند و به افراد اجازه می دهد تا فرایند خرید را آغاز کنند.
  • سبد خرید یا فرایند تسویه حساب: این مجموعه از ویژگی ها این امکان را به کاربران می دهد تا محصولاتی را برای خرید انتخاب کرده اند را بررسی کنند و فرایند پرداخت را تکمیل کنند.
  • حساب کاربری: قابلیت ورود به سیستم برای به خاطر سپردن کاربران گذشته و ذخیره اطلاعات آن ها است.

ویژگی های پیشرفته تر دیگری نیز وجود دارد که اغلب یا بخشی از ابزارهای تجارت الکترونیک هستند یا توسط افزونه ها ساخته می شوند. شامل مواردی مانند:

  • محصولات پیشنهادی: محصولات مشابه با محصولاتی که کاربر آن ها را مشاهده می کند را نمایش می دهد.
  • قابلیت افزایش فروش یا بسته‌بندی: محصولات را بر اساس ترکیب فعلی محصولات موجود در سبد خرید به نمایش می گذارد.
  • ارائه پیشنهاداتی با توجه به سابقه خرید: پیشنهادهایی را بر اساس خریدهای گذشته به کاربران ارائه می دهد.
  • تولیدکنندگان محصول: برای محصولات سفارشی، امکان انتخاب گزینه ها و ساخت محصولاتی منحصر به فرد برای نیازهای مشتری را فراهم می کند.

چندین ویژگی پیشرفته دیگر وجود دارد که می‌توانید همانند مثال‌های بالا به لیست اضافه کنید. این لیست هر روز افزایش می یابد و تغییر می‌کند، بنابراین حفظ یک لیست کاری از هر گزینه احتمالی کاملاً وظیفه شماست (اما مثال‌های بالا برای ارائه یک پیش‌نمایش کافی است).

ویژگی های بک اند در طراحی فروشگاه اینترنتی:

معمولا همه بازدیدکنندگان از ویژگی‌های ظاهری وب‌سایت‌های فروشگاهی خبر دارند، بیشتر اوقات ویژگی‌های بک اند دیده نمی شوند، اما خیلی اوقات این خصوصیات مهم ترین دلیل در تصمیم‌گیری بین راه‌حل‌های تجارت الکترونیک می باشند.
شما می‌توانید ویژگی‌های فرانت اند را به عنوان چهره راه‌حل تجارت الکترونیک در نظر داشته باشید. این همان چیزی است که همه ی افراد آن را از ظاهر وب سایت مشاهده می کنند. در این مقایسه، ویژگی‌های بک اند مغزی است که هر چیزی را که روی چهره اتفاق می‌افتد را تحقق می بخشد.

بعضی از عواملی که ممکن است بخواهید برای عملکرد بک اند یک فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • اطلاعات و انتخاب های محصول: همه اطلاعاتی را که می‌خواهید محصولات خود را بر اساس آن ها دسته‌بندی کنید در نظر داشته باشید تا افراد بتوانند آنها را جستجو و پیدا کنند.
  • پایگاه داده محصول: بعضی از راه حل های تجارت الکترونیکی ساده تر، فقط اجازه وارد کردن تکی محصولات را به صورت دستی می دهند و امکان آپلود کل پایگاه داده فراهم نیست.
  • فرآیند پرداخت: برای اینکه افراد بتوانند فرایند پرداخت را به درستی انجام دهند، باید یک ابزار پردازش پرداخت به فروشگاه اینترنتی شما اضافه گردد تا بتوانید پرداخت ها را بپذیرید.
  • مدیریت موجودی: تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی به نوعی برقراری ارتباط با متدهای شما برای نگهداری موجودی محصولات نیاز دارند تا به بازدیدکنندگان خبر بدهند که اقلام مورد نظر آن ها در دسترس نیستند یا به طور کامل نمایش داده نشوند.
  • قوانین حمل و نقل: هر یک از محصولات مختلف دارای قوانین مالیات، حمل ونقل و…متمایز یا ویژه ای هستند که پس از خرید به کار می روند.
  • کدهای تخفیف یا کوپن: برای ارائه تخفیف در فروشگاه های اینترنتی نیاز به تعریف کد تخفیف یا کوپن دارید. مطمئنا همه ی راه حل های تجارت الکترونیک کارکرد یکسانی ندارند.

عوامل زیادی وجود دارد که می توانید هنگام بررسی راه حل های تجارت الکترونیک به آنها بیندیشید که تعداد زیادی از آن ها نشان دهنده ی این است که که شما واقعاً دنبال محصولی کاملاً سفارشی هستید.

چگونه تصمیم می گیرید که طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند برای شما راه حل مناسبی باشد؟

این که شما بخواهید برای طراحی یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی تصمیم گیری کنید انتخاب جزئی و کوچکی نیست و لازم است حتما در مورد کسب وکارتان به طور جدی فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.
اکنون با کسب دانش در مورد طراحی وب‌سایت فروشگاه اینترنتی می توانید به درستی تصمیم بگیرید که این اقدام برای کسب وکار شما مناسب است یا خیر.
گفتنی است نمی توان پاسخ بله یا خیر دقیقی به این سوال بدهیم ولی می توان انجام بعضی از کارها را به شما پیشنهاد دهیم تا به درستی تشخیص دهید که آیا طراحی فروشگاه اینترنتی گام بعدی مناسبی برای شما است یا خیر.

علامت هایی که به شما می گوید که طراحی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار شما مناسب است:

  • بیشتر رقبای کسب و کار شما امکان خرید مستقیم را بر روی سایت قرار می دهند. این فاکتور مهمی می باشد که این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا به طور مستقیم محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند بنابراین اغلب اوقات رقیب شما را برای خرید انتخاب خواهند کرد زیرا انجام این کار برای آن ها آسان تر خواهد بود. علاوه بر این نشان می دهد که سایر افراد یاد گرفته اند که چگونه یک فروشگاه آنلاین طراحی کنند و هم چنین شما می توانید از تجربه آن ها استفاده کنید.
  • شما مجموعه ای از محصولات را جهت فروش بر روی وب سایت ارائه کرده اید که کاربران بدون هیچ گونه سفارشی سازی یا مشاهده تغییری در آن ها خریداری می کنند. اگر مجموعه‌ای از محصولات را برای فروش در اختیار دارید و آن ها را سفارشی سازی نمی کنید و فقط همان‌طور که هست خریداری می‌شوند، احتمالاً شما شانس کمتری برای موفقیت در تجارت الکترونیک دارید.
  • شما همیشه با ارائه جزئیات و سفارشی سازی کامل یک محصول آن را آسان تر می فروشید. اگر بین رنگ‌ها، اندازه‌ها یا ویژگی‌ها امکان انتخاب دارید، باید بتوانید به راحتی آن گزینه‌ها را در یک فروشگاه به عنوان گزینه های انتخابی برای کاربران تعریف کنید. تا زمانی که بتوانید قیمت اولیه هر محصول را به طور شفاف توضیح دهید و دقیقاً بدانید که انتخاب هر گزینه چقدر به قیمت نهایی هر محصول اضافه می کند، طراحی فروشگاه اینترنتی احتمالاً اقدامی مناسب برای شما است.

نشانه هایی که به شما می گوید احتمالا طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام مناسبی برای شما نیست:

شما می توانید با راه‌حل‌های تجارت الکترونیک خیلی خلاقانه عمل کنید، به‌ ویژه اگر راه‌حلی سفارشی داشته باشید، برخی از عوامل وجود دارند که بیانگر این امر هستند که طراحی فروشگاه اینترنتی احتمالا اقدام مناسبی برای شما نیست (یا طراحی و مدیریت آن بسیار دشوار است).

  • شما قیمت صد درصد سفارشی برای هر شخصی که کالایی از شما خریداری می کند، در نظر داشته باشید. این نمونه خیلی کمتر پیش می آید و همچنین من نیز از قیمت گذاری سفارشی حمایت می کنم زیرا در این صورت نیازی به بحث کردن در مورد قیمت کالا ندارید. با تمام این شرایط سعی و تلاش برای طراحی و نگه داری یک فروشگاه اینترنتی بسیار با ارزش تر از راه اندازی یک کسب و کار فرعی است.
  • پیشنهاد می گردد قبل از اقدام به خرید با فردی در این مورد مشورت کنید. برخی از کسب وکارها با طراحی فروشگاه اینترنتی دیگر همانند قبل اطلاعاتی در اختیار کاربران نمی گذارند که این کار هم مورد تایید نیست. اگر شما نیز این گونه فکر می کنید نیاز است که مجدد مدل کسب و کار شما بررسی شود تا مشخص شود فرصتی برای ساده تر یا آسان تر کارها را از دست ندهید با این حال برخی از کسب وکارها این کار را به اشتباه انجام می دهند و به همین دلیل طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام مناسبی برای آن ها نیست.

آیا می توانید بدون ارائه راه حل کاملی، تجربه ای همانند طراحی فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید؟

حال در این مرحله می توانید همه کارها را به صورت سرگرم کننده و خلاقانه انجام دهید. ممکن است گاهی فکر کنید طراحی فروشگاه اینترنتی برای شما مناسب نیست و انجام آن برای شما بسیار سخت به نظر برسد. اگرشما نیز همچین فکری می کنیداین را در نظر بگیرید که چگونه می توانید با حذف مشکلات روند خرید، زندگی را برای مشتریان خود آسان تر کنید.

اطلاعات زیادی از تجربه یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی داریم که می‌توان از آن ها در سایت‌های غیر فروشگاهی بدون راه‌اندازی یک راه‌حل کامل تجارت الکترونیک استفاده کرد.

لیست محصولات و فیلترها

شما احتمالا نتوانید تمام مراحل فروش محصولات خود را در وب سایت خود با موفقیت انجام دهید اما باید همواره به کاربران خود این اجازه را بدهید تا بتوانند محصولات شما را به آسانی جستجو و مشاهده کنند و درباره آن ها اطلاعاتی به دست آورند.

  • تیم Critical Process Filtration این کار را در بخش فرایند فیلتر قطعی در وب سایت خود انجام می دهد که قبل از خرید باید کاربر درخواست خود را در سایت ثبت کند، بنابراین فروش مستقیم بسیار سخت است. اما آنها کار بسیار خوبی را انجام می دهند و اطلاعات مربوط به همه محصولاتی را که ارائه می دهند به روشی کاربرپسند و قابل جستجو در اختیار افرادی که قصد خرید یا درخواست قیمت دارند، می گذارند.
  • فروشگاه جواهرات ابی اسپارکس یک مثال خوب دیگر است. کاری که آنها انجام می دهند این است که کل مجموعه طرح‌های گذشته خود را در قالبی مشابه با تجربه خرید از فروشگاه های اینترنتی نمایش دهند تا بازدیدکننده بتواند فرایندهای گذشته را برای کسب تجربه و درک بیشتر در مورد عملکرد شرکت، فیلتر و مشاهده کند.

برآورد قیمت

یکی دیگر از راهکارهای مرسوم این است که تا حد امکان کاربران را به مرحله نهایی خرید نزدیک کنید. شما این کار را می‌توانید با ساخت ماشین‌حساب‌ یا ابزارهایی که به افراد کمک می‌کند گزینه‌های خود را محدود کنند تا بدانند دقیقاً چه محصولی را باید خرید کنند، عملی کنید. مرحله پایانی این فرایند این است که قبل از انجام خرید با شخصی در این مورد مشورت داشته باشند تا پایان مرحله خرید کاربر را همراهی کند.حال ابزارهای وضعیت به کار می آیند.

شرکت ونچر پکت که طراحی اپلیکیشن های سفارشی را انجام می دهد، این کار را با ماشین حساب قیمت گذاری انجام می دهد. این کار باعث می شود تا اطلاعات کاملی با جزئیات دقیق در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد و آن ها اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی محصول داشته باشند. در گام آخر لازم است شخصی تمام مراحل خرید را تایید کنند.

این موارد بسیار محدود به نظر می رسند. در حالی که این مثال‌ها به شما کمک می‌کنند تا ایده‌ای درباره روش‌هایی که شرکت‌های دیگر از تجربه طراحی فروشگاه اینترنتی تقلید کرده‌اند را بررسی کنید و بدانید این ایده ها برای طراحی و ساخت ویژگی‌های عالی در وب‌سایت‌های غیر فروشگاهی به هیچ وجه فهرستی کامل و جامع نیستند.

پر فروش ترین و محبوب ترین وب سایت های فروشگاه اینترنتی مانند آمازون را بررسی کنید. مشاهده کنید که آن ها چگونه تعامل با وب سایت خود را سریع تر، آسان تر و جذاب تر می کنند. قطعا شما نیر می توانید بر اساس این مثال ها یک تجربه عالی خلق کنید. حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی کامل طراحی نکنید.

به صورت آزمایشی طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام دهید

بنابراین، اکنون شما ابزارهایی را دارید که می توانید ارزیابی کنید که آیا طراحی فروشگاه اینترنتی برای شما مناسب است یاخیر.

آگاهانه تصمیم بگیرید. ابتدا بر روی نیاز کاربران تمرکز داشته باشید. سپس بر روی عواملی که به آن ها کمک می کند تا امکانات را دریافت کنند بیندیشید.

اگر میخواهید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید پروین هاست می تواند به شما کمک کند. برای مشاهده هزینه های طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.