در دنیای امروز، یکی از دشوارترین کارها در بازار کسب و کار رقابتی ماندن و به روز بودن، است. سالها پیش، برخی از کسبوکارها برای کسب موفقیت در زمینه کاری خود تنها نیاز به حضور و رقابت در بازار محلی داشتند. برای مثال، ارائه خدمات در بازار شهر خود به اندازه کافی سودآور بود. بنابراین، نیاز به حضور در بازارهای بزرگتر کمتر احساس می شد.
امروزه چیزی که می تواند بسیار سودآور باشد و نتایج بسیار ارزنده ای به همراه داشته باشد، داشتن یک کمپین بازاریابی آفلاین خوب است. با این وجود، بیشتر روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات از طریق چاپ، رادیو و تلویزیون در مقایسه با داشتن یک وب سایت بسیار هزینه بر هستند. همچنین، در روشهای سنتی دسترسی به مخاطبان محدود است و یا دسترسی به مخاطبانی وجود دارد که مورد هدف نیستند، یعنی امکان دارد کوچکترین علاقهای به خدمات یا محصولات شما نداشته باشند.
داشتن یک وب سایت می تواند در بازاریابی برای شما بسیار کمک کننده و سودمند باشد. به گونه ای که بیشتر روش های آفلاین سنتی نمی توانند هم از نظر صرف هزینه و هم در اطلاع رسانی به مخاطب، با آنها رقابت کنند.
مزایای یک وب سایت تجاری
یک وبسایت تجاری امکانات زیادی را برای در معرض دید قرار گرفتن کسبوکار شما ارائه می دهد. داشتن سایت، با پیشرفت تکنولوژی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر از همیشه شده است. یک وب سایت می تواند تجربه ارتباطی فوق العاده ای برای مشتریان شما باشد و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کسب و کار شما شود. عملکرد یک وب سایت تجاری بسیار بیشتر از یک بیلبورد الکترونیکی است که نام شما بر روی آن نوشته شده است. می توانید در وب سایت اطلاعات کامل در مورد محصولات و خدمات و همچنین اطلاعات لازم در مورد خودتان و کسب و کارتان را به نمایش بگذارید.
یک وب سایت تجاری می تواند به شما در دسترسی به اطلاعاتی در مورد مشتریان، مانند اطلاعات شناختی جمعیت، اطلاعات تماس و تقاضاها و نیازهای مشتریان کمک کند. شما می توانید عکس ها و ویدیوهای جذاب و پر مخاطبی را در وب سایت خود به نمایش بگذارید که بهترین ویژگی های محصولات و خدمات شما را ارائه می کنند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کنند که تراکنش ها را بدون هزینه اضافی انجام دهید و با مشتریان خود در 24 ساعت شبانه روز، تعامل داشته باشید.
روشهای تبلیغات آفلاین سنتی، نمی توانند گزینههای بیشمار و متنوعی را که یک وبسایت میتواند ارائه دهد، فراهم کنند. ناگفته نماند که یک وب سایت تجاری برای هر کسب و کاری صرف نظر از کوچکی یا بزرگی آن می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.
مزایای وب سایت برای کسب و کار شما
- 24 ساعت کار در روز، 7 روز در هفته تبلیغات با هزینه بسیار کم
- صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری
- فراهم کردن پذیرش معاملات آنلاین
- ایجاد فضای نامحدود برای نمایش محصولات و خدمات شما
- کنترل کامل بر پیام بازاریابی خود و مخاطبان هدف
- فراهم کردن یک تجربه تعاملی برای مشتریان
- به مشتریان امکان می دهد بدون هزینه های اضافی به تبلیغات شما دسترسی دائم داشته باشند
- شما را وارد بازار رقابت با وب سایت رقیبانتان می کند
- برای مشتریان فضایی راحت و کم هزینه برای انجام تجارت آنلاین فراهم می کند
- به شما این امکان را می دهد تا ویژگی ها و مزایای پیشنهادات تجاری خود را بدون صرف وقت اضافی، برای کارکنان یا مشتری، به طور کامل توضیح دهید
- بسیار مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی آفلاین است
مزایای وب سایت برای مشتریان شما
یک وب سایت نه تنها عملکرد مثبت کسب و کار شما را افزایش می دهد، بلکه مزایایی را نیز به مشتریان شما ارائه می کند. مشتریان اکنون می توانند به راحتی پیشنهادات تجاری شما را به صورت آنلاین از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنند. در این صورت، آنها برای اینکه ببینند چه محصولی می توانید به آنها پیشنهاد دهید، مجبور به برقراری تماس تلفنی یا بازدید فیزیکی از محل کار شما نیستند.
اگر کسبوکار خود را آسان و راحت کنید، مشتریان احتمالاً دوباره به شما روی می آورند و خرید بیشتری را انجام میدهند. اگر مشتریان را مجبور کنید که برای خرید از شما زمان زیادی از روز خود را صرف کنند، احتمالاً باید به دنبال راه چاره دیگری باشید. علاوه بر این، به جای روش های سنتی تبلیغات، با صرفه جویی در هزینه از طریق بازاریابی در وب سایت خود، ممکن است بتوانید تخفیف ها یا خدمات ارزش افزوده ای را به مشتریان خود ارائه دهید که قبلاً امکان پذیر نبود. این امر وفاداری مشتریان را افزایش می دهد و به مشتری ماندن طولانی مدت آنها کمک می کند.
تقریباً در هر بازاری که امروزه به مشتریان ارائه می شود، با وجود تمام بازارهای آنلاین مختلف، باید با سایر مشاغلی که برای همان مشتریان رقابت می کنند، در رقابت باقی بمانید. داشتن آن احساس تجاری اندک و دوستانه که مطلوب مشتریان محلی است، همیشه یک امتیاز فوق العاده است. اما برای سودآور ماندن و ارائه مطلوب نیازهای مشتریان، یک وبسایت تجاری ضروری است.
هم کار شما و هم کار مشتری هایتان را آسان تر می کند
به بیان ساده تر، ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان از طریق یک وب سایت برای آنها و شما کار ساده تری است. برای کسب و کار شما کارایی بیشتر و هزینه کمتری دارد و به مشتریان اجازه می دهد تا با شما به ساده ترین شکل ممکن در تعامل باشند. اگر یک طراح وب سایت با تجربه انتخاب کنید، آنها با توسعه و پیاده سازی یک وب سایت کسب تجاری شما را آسان و مقرون به صرفه تر می کنند.
اشتباه نکنید! کمپین های بازاریابی آفلاین به کسب و کار شما ارزش می بخشند و برای بسیاری از شرکتها بخش مهمی از موفقیت آنها به شمار می روند. با این حال، بازاریابی آنلاین ضروری است و برای تجارت به هر شکلی مقرون به صرفه است. یک کمپین بازاریابی آنلاین معمولاً با وب سایت شما آغاز و به پایان می رسد. اگر بتوانید هر دو کمپین آنلاین و آفلاین را داشته باشید، نه تنها به مخاطبان گسترده تری دسترسی خواهید داشت، بلکه می توانید از اثرات همکاری در تجارت نیز بهره مند شوید.